Biznes Firma

Jak przetrwać pierwsze miesiące prowadzenia działalności?

Założenie działalności gospodarczej to dla wielu młodych osób wydarzenie stresujące i wzbudzające ogromną niepewność. Przez następne miesiące okaże się bowiem, czy dany przedsiębiorca w ogóle nadaje się do tej roli. Wielu z nich popełni masę błędów, która zmuszą ich do zamknięcia działalności, ale można ich bardzo łatwo uniknąć. Wystarczy wiedzieć, czego w żadnym wypadku nie robić i trzymać się tych zasad z pełną konsekwencją.

Nie wydawaj całego kapitału


Na początku na pewno masz odłożoną sporą sumę, która powinna wystarczyć Ci na zakupienie sprzętu i wynajęcie lokalu, jeśli będzie to konieczne. Twoim zadaniem jest niewydanie jej całej od razu. Pierwsze miesiące będą trudne nie tylko dlatego, że nie wiesz jeszcze, jak pracować z klientami, ale także ze względu na ich brak. Na początku możesz notować spore straty, szczególnie jeśli materiały, na których pracujesz, są drogie. Zostaw przy sobie na tyle oszczędności, żeby w razie potrzeby opłacić za siebie składki zdrowotne i czynsz za lokal. Tyle powinno wystarczyć na kilka pierwszych miesięcy.

Skup się na jednym rodzaju reklamy


Inwestowanie w każdy możliwy rodzaj reklamy to strata pieniędzy. Na początek zastanów się, jacy są twoi potencjalni klienci i gdzie szukają osób zajmujących się usługami, które oferujesz. Zależnie od tego, jaka będzie na to pytanie odpowiedź, tam pokieruj swoje działania marketingowe. Skup się na jak najmniejszym obszarze, najlepiej lokalnym i na jednej, ewentualnie dwóch platformach. Mogą to być social media, lokalna gazeta albo słup z ogłoszeniami. Nigdy niczego nie skreślaj. Jeśli skupisz się na jednym miejscu, nasz większą szansę na to, że osoby często je sprawdzające zauważą twoją działalność i skorzystają z twoich usług.

Dawaj od siebie sto procent


Na początku działalności nie ma czasu na powolne rozkręcanie się. Kiedy pod twoimi drzwiami pojawi się pierwszy klient, musisz go oczarować. Pierwsze obsłużone osoby są dla Ciebie najważniejsze. To od ich opinii będzie zależało, czy przyjdzie do Ciebie ktoś następny. Stwórz z nich stałego klienta. Daj im wszystko, czym dysponujesz, żeby czyli, że stawiasz na najwyższą możliwą jakość i rozsądne ceny. Jeśli ich do siebie nie przekonasz, to powiedzą wszystkim wokół, żeby Cię unikali. Jeśli działasz na lokalnym rynku, to będzie się to dla Ciebie równało z zakończeniem działalności. Zawsze dawaj z siebie sto procent, nie ważne, którego z kolei klienta obsługujesz.

Similar Posts