Inwestowanie Pieniądze

Czy można inwestować w klienta?

Inwestowanie w czasie prowadzenia działalności jest bardzo ważne. Szczególnie istotne wydaje się kupowanie nowego sprzętu i zapewnianie sobie reklamy, ale inwestowanie w klienta i jego potrzeby też jest ważne, szczegłonie jeśli dopiero rozpoczyna się swoją przygodę na rynku. Dziś to on jest najważniejszy i musi czuć, że przedsiębiorcy na nim zależy, w przeciwnym razie szybko przejdzie do kogoś, kto mu to zapewni.

W inwestowaniu w klienta absolutnie nie chodzi o dawanie mu pieniędzy albo zniżek. Ostatecznie nie jest to zła strategia, ale naraża na dłuższy dystans na znacznie większe straty, niż zyski, jeśli nie będzie się przyznawać ich z głową. Zamiast tego lepiej dać od siebie to, na co większość klientów liczy, czyli czas pracy i uwagę. Jeśli poczują, że Ci na nich zależy, jest większa szansa, że skorzystają z twoim usług i poczują, że powinni Ci się jakość odwdzięczyć. Dziś wiemy, że klient, o którego zadbano, jest znacznie bardziej skłonny powrócić do konkretnego przedsiębiorstwa, bez względu na cenę czy jakość jego usług.

To też nie tak, że klient zawsze wróci do Ciebie, jeśli powiesz mu kilka miłych słów na temat jego stroju, ale pełne skupienie na nim znacznie zwiększa na to szanse. Osoba po drugiej stronie lady albo telefonu ma czuć, że w pełni skupiasz się na jej problemach i potrzebach, a nie chcesz tylko zarobić za jego pomocą. W ten sposób możesz cały czas inwestować w nowe osoby, które przychodzą do Ciebie po pomoc. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że mogą dowolnie dobierać do siebie firmę, bo to ich pieniądze mają największą siłę. Dlatego w twoim największym interesie będzie przekonanie ich do siebie.

Inwestowanie w klienta to podstawa prowadzenia biznesu. Na każdym kroku musisz myśleć o nim, bez względu na to, na jakiej czynności właśnie się skupiasz. Dekorowanie biura, wybieranie firmowego stroju, sposób mówienia i szkolenia, za jakie płacisz, są tworzone po to, żeby dać klientowi dokładnie to, czego potrzebuje. Postaraj się więc nie podejmować decyzji tylko pod siebie, ale także pod nich i ich wygodę. Jeśli wiesz, że możesz zmienić coś z korzyścią dla swojego wizerunku, zrób to. To niestety surowe podejście, ale musisz w pełnie dostosować siebie i swoją firmę pod klienta, jeśli chcesz odnieść sukces.

Similar Posts